Röjar-jag

Det blev verkligen en riktig städdag igår. Först på området. Jag och en av bästa grannarna gjorde fint i lekparkerna. Tog i så jag fick blåsor i händerna men fint blev det. Som vanligt bjöds det på lunch, trevligt! Sen finns det en del annat att säga men det hoppar jag över här... ;)

Fortsatte sedan städandet hos mig. Fixade lite ute och planterade ljung i krukorna. Planterade även om min hortensia och tog in den. Brukar de klara sig inne, någon som vet? Sedan röjde jag efter tornadon, städade och fixade. Fint blev det!

Idag blir det fortsättning på städandet då jag har en våning kvar. Den är dock inte lika krävande... Först frukost!

Har dock en sorg hängande över mig... Igår kväll när jag slutligen satt mig ner fick jag ett samtal som jag bävat för de senaste dagarna. Min kära farmor har gått bort... Usch, känns jättesorgligt, har så många fina minnen. Det var bara någon vecka sedan vi var och firade hennes 88-årsdag... Vila i frid kära farmor.

(bilder: Den vackra blombuketten köpte jag förra helgen, bra hållbarhet! Orkidéerna blommar som bara den, till och med den som jag drivit upp själv.)

Allmänt | |
#1 - - Emma :

Åh, vad tråkigt... :( Har också många minnen från när vi brukade sova hos din farmor & farfar. Nu är dom tillsammans igen. <3 Vila ifrid & stor kram till er!

Upp