Shoppingdag

Sorry, men idag följde vi inte våran planerade frukostmeny med smakprov från boken. Planen var havregrynsgröt men utan havregryn blev det ganska svårt. Vi fick därmed äta vad vi ville men hur mycket kan gå fel med en frukost (kanske mycket med tanke på att frukost fick ett eget avsnitt i boken)? Kanske min favoritfrukost ändå kan ge någon av er inspiration.


Mmmmmm! Finncrisp med ost och Parma, naturell verum hälsofil med paulins granola kanel, mandel, äpple. Brämhults apelsinjuice och ett kokt ägg, 6 min. Världens godaste frukost vilken jag äter varje dag (förutom denna vecka då), ibland tillkommer bär...

Efter frukosten har familjen spenderat en dag i Kupolen. Har riktiga shoppingbarn (hur bra det är kan ju diskuteras men väldigt bra när man bestämt sig för att shoppa). Mini sov eller låg nöjd vaken i vagnen. Storis var i fantastisk form! Valde själv pussel och målning med siffror i leksaksaffären då hon fick välja (i princip) vad som helst. Hjälpte även mig med shoppingen då hon hittade ett par supersnygga skor (vilka jag köpte), kom med kommentarer som "men mamma, du har ju nästan en likadan hemma", "å, vad fin du är mamma" och hjälpte även till att leta kläder till mig.

Sambon var också nöjd då han fyndade så rejält att han i princip tjänade pengar!

Bra dag! 


Mitt stora hjärta som dagen till ära var klädd i jeans, t-shirt, vit stickad tröja och med en hästsvans - precis som sin mamma! Hon hade även på sig sitt "best friends"-halsband som hon fått i julklapp, mamman likaså då hon var den lyckliga att få den andra delen. Helt utan påtryckningar kanske ska tilläggas...

Ibland är allt perfekt. Ibland inte. Men idag var en rolig dag med familjen! 💗
Allmänt, Shopping | |
Upp