Bortskämd

Ja, bortskämd är precis vad jag känner mig för tillfället. God mat varje dag, fint väder, vita sandstränder....

Igår åkte vi till Falsterbostranden och hängde där nästan hela dagen. Blev ett avbrott för lunch på Falsterbo Strandbad och det blev en riktigt smarrig chicken sandwich för min del. Temperaturen var även överkomlig då några små moln kom in emellanåt och då det fläktade skönt. 






På kvällen var jag, Kristofer och Tyra sugna på pizza så vi drog ner till Lilla Torg och åt varsin. Jag älskar ju ostar och lufttorkat men av förklariga skäl blir det ju inte mycket av den varan för tillfället. Men upphettat går det ju bra så unnade mig en stenugnsbakad pizza med dessa två på. Sååååå gott!!!


Idag bytte vi strand till Skanör. Samma vita sand men av någon anledning gillar jag Falsterbo bättre... Hur som helst, det var ännu varmare idag så vi nöjde oss efter bara några timmar, dock x antal dopp senare. 32 grader stod tempen på... Drog istället vidare till ett ställe som Kristofer hört talas om: Hallongården. Ett jättemysigt café/butik/gård/hallonodling. Blev att ta en riktig gofika följd av ankmatning (till Tyras stora förtjusning) och shopping i butiken (hallonsaft, hallonsylt, grönt hallonte, hallonmüsli, en fin löpare, doftljus med hallonlukt där man kan använda stearinet som massageolja?! och säkert något mer fick följa med hem).



Så fina dagar! I morgon väntade dock åska enligt väderprognosen så då tänkte vi åka till ett stort shoppingcenter i närheten. Återkommer med rapport! ;)


Allmänt, Resor | |
Upp