04.50

Rubriken återger klockslaget då mini glatt låg och babblade i sin säng. God morgon! 

Funderar ibland på det här med bloggen. Skriva eller inte? Tänker också att de få lärare som jag vet bloggar skriver om jobbet, om pedagogik, ämnen, kursplaner och undervisning. 

Kommer dock alltid fram till att det här är mitt år. Min chans att bara vara jag. Inte lärarjag, bara jag. Mitt liv just nu handlar om barn, familj, tidiga morgnar, städning och för att piffa upp vardagen blir det lite ytlighet också. Så det skriver jag om. 

Bloggen är ett roligt tidsfördriv och nu tänkte jag avslöja några andra, kanske otippade, bloggar som jag följer. Som tidsfördriv. 

- Blondinbella. Japp, jag följer Blondinbella och jag har gjort det i några år. Jag skriver inte under på allt hon skriver men jag måste beundra hennes förmåga att alltid tro på sig själv samt peppa andra att tro på sig själva. Så viktigt. Så mycket lättare livet blir med en tro på sig själv. Att man är bra, att man duger och att man inte behöver jämföra sig med andra. Som mamma också att man gör så gott man kan.

- Kenza. Bästa modebloggaren, andra modebloggar jag varit in på känns som bleka kopior. Alla modebloggare verkar även se exakt likadana ut. Men Kenza känns som originalet. Gillar hennes stil!

- Cecilia Blankens. Hon skriver bra, har en liten kille som är någon månad yngre än Adrian och har en ganska torr humor vilken jag gillar. Jordnära trots hennes Hollywoodlife.

- Charlotte Perrelli. För att hon borde vinna VM i multitasking. Följer henne för att försöka förstå hur hon gör? Hon sjunger i musikal plus på andra gig, spelar in skivor, har pressfotograferingar och blir intervjuad. Hon har tre barn, ett litet och två stora vilka har aktiviteter som kräver ideellt arbete och supportande föräldrar. Hon har ett enormt hus, med enorm gård som ser perfekt ut men vilket också verkar kräva en hel del jobb. Hon bakar, lagar mat, reser och har hus i Åre och Spanien. Hon har tid att shoppa, fixa naglar, hår och ser alltid piffig ut. The list goes on. Plus att hon tar sig tid att svara på läsarkommentarer som när jag frågade om tips i Åre...

Har ni några fler tips på intressanta bloggar? Kommentera gärna!

Bjuder på en selfie, med filter. Trots att jag verkligen trivs i nya frisyren så känner jag mig äldre. Inte enbart på grund av frisyren utan för att jag så sällan piffar mig och alltid ser lite sliten ut när jag kollar mig i spegeln. Ska nog köpa en modetidning idag. För inspiration. 

Allmänt | |
Upp