Positiv

Trots omkullslagna planer med missade "dejter" och smittorisk här hemma känner jag mig så himla glad och positiv. Jag känner mig stark! (Påminn mig inte om detta inlägg om jag ligger och kramar toalettstolen framöver här, haha!)

Vet inte riktigt varför jag känner mig så positiv. Igår hade jag en riktig segdag, en sådan som jag vanligtvis brukar bli rastlös av. Men det blev jag inte igår! Gick runt i mysbyxor och drack kaffe. Lagade god mat (måste faktiskt säga att jag börjar bli bättre och bättre i köket). Kände att jag kunde njuta av att ha en slödag. 

En annan sak är att jag känner mig så obrydd. Visst finns risken att vi blir sjuka men det är inget som jag kan påverka, blir det så får jag väl ta det då. 

Jag tänker inte heller på hur andra ser på mig eller vad jag gör. Jag är den jag är och när jag gör saker som får mig att må bra så spelar annat ingen roll. Det tankesättet ger sådan frihet! Förstår ni hur jag menar?

Nu väntar jag bara på att mini ska vakna så att jag kan ge honom mat. Sedan blir det en vända till stallet. 



Lagade en riktigt god soppa igår. Till det ett grovt bröd med St Agur på. Idag lade jag till pannkakor, bär och grädde. Så gott!


Allmänt | |
#1 - - Linda:

Härligt att du känner så! Jag gör det inte jämt, men njuter när jag har sådana dagar.! Hoppas du/ni klarar er från vad jag förmodar magsjuka!

Upp