Stoljävlarna

Till slut händer det! Till slut blir man så förbannad på stolj#%^*#*~ att jobbet blir gjort.

I morse tänkte jag att "idag är dagen då DIY-projektet Fixa köksstolarna blir färdigt". Jag fick rätt men först efter x antal svordomar, efter samtal till Kristofer som lät något i stil med "Nu skiter jag i stoljävlarna och köper nya". Efter att skickat bilder på nya stolar för x antal tusen, ha sökt begagnade via FB och efter att ha hållit på till klockan 23.30 fick jag rätt. Stolarna är nu fixade.

Det hela började för nio veckor sedan (enligt Instagram) då jag inhandlade tyg och vadd för att jag på ett enkelt sätt (trodde jag) skulle piffa till våra köksstolar. Sitsarna hade gett upp och flera barn hade klagat på stickor i rumpan. När jag väl startade detta projekt anade jag inte hur många hinder som skulle komma i min väg innan färdigställandet av dessa förbannade köksstolar.

Efter att ha ledsnat på att inte ha stolar att sitta på samt på allt material som legat framme så bestämde jag mig då till slut för att idag var dagen då det skulle ske. Trots allt krångel och med viss hjälp från Kristofer har vi nu fyra, fullt funktionsdugliga, stolar att sitta på. 

Påminn mig att aldrig mer starta något DIY-projekt. Ok?!

Till vänster: Stoljävel före.
Till höger: Stoljävel efter.

Allmänt, Inredning | |
#1 - - Vicky :

Va fina dom blev! :)

Svar: Tack! <3
Jessica Lindgren

Upp