Växtkraft

Det är något speciellt med att se något växa och just nu i vår lilla trädgård växer det för fullt! Sallad har vi massor av, likaså örter som basilika, persilja och rosmarin. På G är morötter och ärtor. Det ser även ut som att vi kommer få en hel del tomater. Sen har jag mina blommor också.

Det enda som inte grönskar är gräsmattan. Men klagar inte på det, är överlycklig över den fina sommaren som vi har/haft.

Det här landet ska bli större, har jag tänkt. Just nu två pioner där, en som jag köpt i Stackmora och en som jag hittade på komposten. Vilket fynd! I dagsläget ser den dock väldigt ledsen ut men har fått tips om att klippa ner den så det ska jag göra. Sen får jag hålla tummarna att den tar sig nästa år.

Plattorna som ligger där man går ut från altanen har jag lagt nu i sommar.

Ett till projekt förutom att utöka landet är att vi tänkt lägga grus närmast altanen, samt fräscha upp den med ny färg.

På framsidan har även klätterväxterna äntligen tagit sig. Eller rättare sagt, de nya som jag köpte verkar trivas betydligt bättre än de jag försökt med innan. Jag har även hängt upp dessa fina ljuslyktor, köpta på Vellingeblomman.

En kal fläck där det ska växa gräsmatta. Men, den fick i vilket fall rejält med vatten igår. :)

Allmänt, Inredning | |
Upp