Slösurfandet

När jag är stressad, eller när jag är extremt fullbokad eller när livet bara är i obalans - då kan jag bli galen på alla idylliska inlägg på Insta, FB, bloggar och allt vad det är. I den mån jag överhuvudtaget kollar. Hur hinner folk med egentligen?

Men, när jag har det som jag har det nu, semester, fina dagar och emellanåt lite kryp i kroppen, då lägger jag själv ut idyllinlägg i en aldrig sinande ström. Bara för att jag kan. Bara för att jag vill. Bara för att jag vill spara på alla de här fina stunderna i mina olika fotoalbum.

Jag kan ändå inte låta bli att fundera på vilket som egentligen är bäst. Att ha tid och energi över till att slösurfa och dokumentera stort som smått? Eller är det att ha ett mer späckat schema med mindre tid till "oväsentligheter"?

Äh, jag funderar vidare på den men kan konstatera att jag gillar båda delarna. Slöheten (i den mån man är slö när man har två barn som ska hållas efter/aktiveras och ett hem som ska skötas) och att ha fullt upp!

Bäst med ledighet är nog ändå tiden. Tiden med barnen och att man har tid att göra det man känner för/vill göra/behöver göra.

Ja, det var dagens fundering. ;) Nu väntar en helg innehållande ridning, kompishäng, utgång och vem vet, vad mer?!

Allmänt | |
Upp