Nya sovrutiner på G

Härom natten hade jag en dröm. Drömde att jag var tillbaka på jobbet och tänkte att "Oj, vad fort sommaren gick". Någon slags sanning ligger det väl i det, att sommaren går fort, MEN det är ett gäng veckor kvar och jag har tänkt ta tillvara på dem!

Hittills semestrar jag och barnen och vi har badat, cyklat, skrotat runt hemma mm. Jag har haft några ridpass men jag har även avverkat några löprundor. Nu vill jag bara träna mer!

Sen kan det ha varit samma natt som drömmen som Mini hällde ett helt glas vatten på mig, i ansiktet... En stund senare skickade han även på en ninjaspark som till och med Kristofer reagerade på, för han hörde hur hård den var. Livet med småbarn!

Några jätteproblem med sömnen tycker jag inte att det är men tänkte ändå göra det jag kan för att han i vilket fall ska kunna somna om lättare om han vaknar på natten så nu har jag inhandlat mörkläggningsgardiner. Vet inte hur vi klarat oss med vanliga persienner i alla år, vaknar man på natten dessa sommarnätter är det helt ljust i rummet. Men, det ska det bli ändring på nu!

En annan plan vi har är att flytta Mini till eget rum. Som det är nu sover han i sin säng, men blir oftast flyttad till vår säng någon gång under natten. Det funkar bra men nu börjar det ändå kännas som att det är dags för eget rum.

Allmänt | |
Upp