Bloggen

Det är lite lustigt det här med bloggandet. Jag skriver här av främst två anledningar. Den ena är att jag tycker att det är roligt att spara fina minnen, att kunna gå tillbaka i arkivet och att tänka på allt positivt och fint som finns i vardagen. För det blir framförallt det positiva som lyfts fram i en blogg, i vilket fall i min, även om jag ibland klagar över städning och annat.

En annan anledning är att jag tycker om att skriva. Så pass mycket faktiskt att jag börjat skriva en barn/ungdomsbok också. Men nu var det längesen jag skrev så ett rimligt mål är kanske att den ska bli färdig nästa sommar. Hade gärna provat på att vara författare till yrket!

En sak som jag dock inte tänker på så mycket här i bloggen är er läsare (sorry!). Ni är liksom en bonus men jag har ingen aning om varför ni kikar in här eller vad ni gillar att läsa för inlägg. Ibland klickar ni flitigt på hjärtat eller lämnar en kommentar, ibland inte alls. Ibland är ni 450/vecka, ibland 600! Vad som avgör vilket har kag ingen aning om.

Men jag tänker att jag kör på här som vanligt. Det vill säga, ibland kommer inläggen tätt. Ibland glest. Ibland är inläggen genomtänkta och välskrivna, ibland tvärtom.

Men, har ni önskemål kan jag tänka mig att lyssna på dem! ;)

Saturday. Nu är det ju torsdag. Men känns som lördag då jag är ledig idag!!

Allmänt | |
Upp