Tillbaka!

Efter ett litet blogguppehåll är jag tillbaka. Detta på grund av den enkla anledningen att jag tycker att det är kul att blogga! Gillar att skriva och inom kort väntar ett långt sommarlov som gör det möjligt för mig att faktiskt hinna göra ett inlägg då och då.


Denna termin, precis som förra, har varit helt galen. Så mycket jobb! Tycker ändå att jag har klarat det skapligt men det känns att det är dags för sommarlov. Om nu någon tycker att det är sådan "lyx" för lärare med alla lov så kan jag säga att: 1) De behövs, hade aldrig orkat utan den motivationen och återhämtningen. 2) Välkommen att utbilda er till lärare! Det behövs många flera! Trots stressen så älskar jag mitt jobb, hade önskat lite bättre förutsättningar att utföra det bara...

Nog om jobb! Nu väntar några lediga dagar. Inga planer mer än att hänga med barnen, fixa hemma och vara i stallet. Tyra blir mer och mer intresserad av hästar och ridning vilket är superkul! Idag ska vi ta ett ridpass tillsammans på två lånade hästar. 

Bobbo ska också tas omhand. Just nu ser allt bättre ut; han går i stor hage och busar runt, han rör sig bättre och planen är att sitta upp inom kort. Dock är prognosen dålig för att han ska bli helt återställd men sålänge det går framåt är jag glad och nöjd. Hoppas såklart fortfarande även om jag innerst inne är beredd på bakslag. Men som sagt, just nu ser han ut att vara på bättringsvägen.

Välkomna tillbaka om ni hittat hit igen! 


Allmänt, Hästar | |
Upp