S O M M A R L O V

Det känns helt overkligt men nu är sista arbetsdagen för detta läsår avverkad och framför mig ligger nu ett sju-ish (har inte stenkoll om det är någon dag mer eller någon dag mindre) veckor långt sommarlov! Underbar, men konstig, känsla.

Två saker jag alltid gör i början av sommaren är:
1) Städar. Låter kanske tråkigt men det är ett måste för mig att inleda ledigheten (och midsommar) med ett städat hem. Faktum är att jag redan är inne i ett riktigt "städ-mode" då jag redan röjt järnet på jobbet; både vid min arbetsplats i och mitt blivande klassrum. (Kommer bli underbart att återigen ha mitt egna klassrum (efter att ha kånkat grejer till fem olika). <3
2) Köper och planterar blommor. Ett måste för att den riktiga sommarkänslan ska infinna sig. Förutom att fixa på uteplatsen brukar jag även göra fint på farmor och farfars grav så det ska jag göra imorgon. I regn troligtvis men "so be it". 

Efter att jag fått ordning på saker och ting ska jag bara njuta av semester! Hitta på saker med barnen och Kristofer, åka till Gotland, rida, läsa böcker, fixa hemma, träffa familj och kompisar. Men först: Fira midsommar!

(null)
Försmak av midsommar när jag fyllde år i helgen och dagen till ära bakade en riktig "midsommartårta". Oj! Nu kom jag på att jag har rester av den där tårtan kvar på jobbet. Kanske borde åka förbi där och hämta den...
Allmänt | |
Upp