Dressyr <3

Igår blev jag påmind om vad det är jag gillar allra mest med ridning. Att träna för bra tränare. 


Fick förfrågan om att vara med på Matcho för Ingrid Jerlin och det ville jag såklart. Matcho kändes ganska mjuk och fin men jag kände mig lite ringrostig. Det blev mycket fokus på sitsen och hjälperna vilket var toppen. Jag blev snabbt medveten om små olater som jag lagt till med. Ett tag kände jag mig som en liten trasdocka däruppe men mot slutet av passet började jag komma till ridning. Förstår precis vart vi måste komma och jag har en del att tänka på nästa pass. Det var svettigt men jättekul!

Det var också kul att träffa folk som jag inte sett på länge då träningen var på min gamla hemmaklubb. 

Efter ridpasset åkte jag vidare till Bobbo för mockning och promenad. Tittar och tittar på bogen där musklerna borde finnas och kaaanske att det börjar synas en förändring?

Hade en bra hästdag med andra ord!


Allmänt, Hästar | |
Upp