Styggforsen

Eftersom det ibland känns som att jag behöver semester från semestern så försökte jag att få till lite äkta semesterkänsla igår.


Efter frukost drog jag och barnen iväg för att turista lite. Målet var Styggforsen, Rättvik. Började med att käka lunch i kaffestugan och sen tog vi promenaden runt forsen. Jag tycker verkligen att det är häftigt med naturen! Det får bli ett framtida mål, att spendera mer tid i naturen. Efter promenaden fikade vi innan vi begav oss hemåt igen. Måste säga att Styggforsen är väl värd ett besök. 


Strax efter att vi kommit hem begav jag och Tyra oss till stallet. Red en sväng i skogen tillsammans. Det känns kul att hon vill göra mer och mer själv; borsta, kratsa hovar sätta på skydd, ta in från hagen... Likaså tappar hon inte modet om allt inte går som planerat under ridturen utan då längtar hon bara till nästa pass hon ska rida.

På kvällen begav jag mig mot Orsa för kompishäng och lite yra. Så välbehövligt att få skratta lite med barndomsvännerna, de är guld värda!

Allmänt, Foto, Hästar, Resor | |
Upp