Trav

Nu börjar jag längta efter att få saker gjorda så tror nog att jag är fullt redo att börja jobba igen. Hemma önskar jag också att jag kunde få fler saker gjorda men det är verkligen svårt att få till. Mini är så otroligt busig så fort jag vänder ryggen till och bara en så enkel sak som att städa brukar innebära dubbelarbete då Mini har hällt flingpaketet uppochner, slängt ut olivburken på plattorna, tippat ur kaffeburken, dragit fram grejer osv, osv. 


Fyra saker som jag önskat att jag lyckats få till innan jag börjar jobba är: projektet med min WIC, städat tvättstugan, putsat fönstren och frostat av frysen. En tur till Ikea hade även behövts men vet inte om det vore så lyckat med kidsen? 

Drygt en vecka kvar innan jag börjar jobba (tror jag, har typ tappat datumet då jag börjar igen), får se vad jag lyckats få till innan dess. Och till er som alltid har barnvakter när ni ska göra någonting, lyckos er, haha!

Igår hade vi dock barnvakter till ett av barnen, det minsta. Vi andra drog på trav (+en kompis). Lunch på Big Street i Rättvik och sen V75. Massitj (en häst min sambo är delägare i) startade också och han såg riktigt fin ut och kom tvåa! Så nu hoppas jag att vi kan få barnvakter ytterligare en gång och det är när V75-finalerna går på Solvalla. 

Idag är vi iallafall två vuxna hemma vilket underlättar enormt. Bara sambon kommer hem efter sin träning drar jag och Tyra till stallet. Något vi faktiskt lyckats få till flera dagar denna vecka då Tyra fått vara hästvakt åt fina Fiffi. Så idag väntar en ridtur tillsammans i skogen! Sen får jag nog allt lov att ladda för hemmafix, bäst att passa på då vi är två. 

Hoppas att ni får en härlig söndag och att ni som ska börja jobba igen imorgon känner att det känns ok! 


Lite blandade pics från de senaste dagarna! Fick ju faktiskt en solig dag förra veckan och den spenderades vid favoritplatsen, båthuset vid Siljan. Sen har vi haft kräftpremiär här hemma och slutligen ett par bilder från igår.

Allmänt, Foto, Resor | |
Upp