Årets hästar

Som ni redan har förstått så hoppas jag på mer häst det här året. Givetvis är huvudmålet att någon gång under året kunna sätta igång Bobbo. <3


Tills dess har jag ändå tur att jag får rida andras hästar vilket jag tycker är kul! Upplägget är så att de som lånar ut hästarna får lite ridhjälp och jag får hålla igång ridningen - win, win! :)

Tänkte att jag skulle presentera de jag rider här på bloggen och jag börjar med den som jag red för Nina igår. 

Det här är Matcho, 6 år. Stam måste jag återkomma med då jag inte har full koll där. :) Nu har han haft en liten viloperiod men dessförinnan har han varit ganska bra igång, ett tag. Han ligger lite efter i utbildningen men är en riktigt trevlig individ med bra gångarter och trevligt temperament. Det vi behöver jobba på är grunder och att han förstår alla signaler. Ser mycket fram emot att fortsätta jobba med honom då jag är sker på att det finns en hel del att hämta. En riktigt fin häst!

Efter träningen för Nina begav jag mig till nästa stall där jag hann med en promenad med Bobbo i dagsljus. Bra för motivationen då han var väldigt pigg! Bra också för min högerarm som fick hålla i honom ordentligt. Lite lustigt att jag bara häromdagen fick frågan om han var snäll att gå med. "Jaaa, han har varit så lugn och snäll", svarade jag. Haha, han var väl snäll igår också men lite sjå hade jag allt! :)

Allmänt, Hästar | |
Upp