Balansgång

Just nu känns det som lite av en balansgång med Bobbos igångsättning. Han känns så fin och pigg men jag vill inte gå för fort fram. Försöker gå på känsla.


Som igår. Då var vi ute på en runda som vi brukar skritta. Jag rider honom ca. halva turen i form, detta för att han ska ta i lite mer samt bli smidigare. Grejen är att han är så arbetsvillig att han då vill mer! Börjar trampa, eller glider sidvärts så fort man snuddar med ena skänkeln. Eftersom rundan inte var så lång tror jag ändå att det är bra. Hans fysioterapi går ut på att han ska ta i med vänster fram på ett bra sätt så att han bygger upp musklerna där igen. Att skritta för hand räcker inte längre då han "fuskar" lite då han går. Så jag är nöjd, det känns att det går framåt och Bobbo är glad! 

Älskar vädret just nu! Igår passade jag dock på att vara inne och städa. Lite korkat på vad som måste varit sommarens hittills varmaste dag (men hann med en del sol ändå). Men jag tänker att vi har en lång sommar framför oss. Förstår inte alla de som skriver att "jaha, då var det juli och sommaren är snart slut". Den har ju knappt börjat!

Allmänt, Hästar | |
Upp