Mer häst!

Hur kommer det sig att det är på söndag kväll som känslan infinner sig att det är såååå skönt med helg och att vara ledig?

Denna söndagkväll är inget undantag. Hemmet städat, ljusen tända, är nyduschad och godsaker på tallriken (numera ligger de dock i min mage men ni fattar). Nu hade det suttit fint med en sovmorgon i morgon...

Haha, arbetsmoralen är på topp, som ni hör. Det blir nog bra ändå, det brukar ju bli det. Har ju också en kortare arbetsvecka framför mig, sen väntar sportlov!

Tänkte jag skulle berätta om mina stallpass, men blev lite om bristande arbetsmoral istället. Kan ändå berätta att Bobbo fick gå ett bra tömkörningspass idag. Lite hårdare än tidigare så jag hoppas att han tar det bra. Tycker att jag kommer åt honom lite bättre från marken och mot slutet av ett tömkörningspass brukar han se riktigt igenom och fin ut. Inget undantag idag. La ut ett par bommar som han fick ta sig över i alla gångarter. Ska använda mig mer av bommar, fantastiskt bra hjälp, även för oss dressyrryttare. ;)

Innan tömkörningspasset fick även Tyra rida lite. En hopplektion på bästa Fiffi för ägarinnan. Tipptopp gick det och Tyra var glad. Jag joggade även lite på fina Targa, vilket gav mersmak. 

Funderar återigen hur jag ska kunna få mer tid för mer häst i mitt liv. Bästa som finns!

(null)

(null)
Igår blev det en uteritt. Inte så tokigt det heller.

Nu dags att krypa ner. Det är ju ändå måndag imorgon...

Allmänt, Hästar | |
Upp