Vinstlott

De senaste veckorna har jag varit trött, slut. Inte så konstigt kanske med en mini som har sovit ganska kasst faktiskt och sen antingen full rulle på dagarna eller ett zombieliknande tillstånd här hemma. En seg förkylning på det och man är inte på topp, kan jag berätta.

Men igår natt hände det! 8 timmar in på sömnkontot. Catching! Vaknade upp som en ny människa. 

Bättrar på oddsen för att även denna natt ska vara en vinstlott då jag:
1) Bäddat ner mig innan kl. 11.
2) Blev erbjuden att sova i Tyras säng.Ensam  kanske ska tilläggas, resten sover i vårat sovrum. Här är det lite hipp som happ och hullerombuller som gäller  vid sovdags. Olika varje natt nästan, haha!
Så nu blir det bok en sisådär en kvart skulle jag tippa på innan jag somnar... 

Tänker även på att jag inte enbart ska skylla min (tidigare?) trötthet bara på att det är full rulle med barnen och störd nattsömn. Nej, jag är helt övertygad om att jag kan ändra bra mycket saker själv för att göra mig piggare. Några saker jag ska ändra på är:

- Gå och lägga mig i tid på kvällarna. (Eller egentligen handlar det väl inte så mycket om tid, snarare om att verkligen gå och lägga sig när man känner sig trött. Något jag är sämst på...)
- Dra ner på onyttigheter (igen).
- Lägga undan mobilfan.

Vad gäller aktiviteter så har jag inga planer på att dra ner på dem för det är kul med aktiviteter! 

Känner mig pepp!! Får väl återkomma om några dagar och berätta hur det går.

En bild på en avslappnad mini passade väl alldeles utmärkt till inlägget? ;)

Trevlig helg på er!

Allmänt | |
Upp