Sanningar

När jag postade förra inlägget var jag egentligen inte alls i "skriva av mig-mode". Jag hade faktiskt skrivit nästan hela inlägget vid ett annat tillfälle då jag var mer i den sinnesstämningen som inlägget visade. Hur som helst tyckte jag att det ändå var sant, det jag skrev, därav publicerades det. Men om ni är noga med källkritiken bör ni veta att detta är en blogg och det var min åsikt ni fick ta del av. 

Just källkritik, människors lika värde samt hur man bör uppföra sig generellt i sociala medier är några av anledningarna jag har att engagera mig i frågan. Saker som återkommer i mitt jobb som lärare och där jag kan bli galen av att vuxna människor inte vet bättre då vi försöker lära barnen... 

Nog om det nu och över till nästa sanning. Nämligen den att det är ingen semester att ha en semesterhelg med familjen. Puh! Tur är dock att det är väldans mysigt att spendera tid med sin familj och att det är skönt med miljöombyte ibland. Sen vet jag inte om det handlar om tur eller vad det är men barnen är ju för himla goa, även om det ibland (jämt? Ofta?) blir intensivt.

Vi var i Sthlm i helgen då vi, som i jag och barnen, valde att följa med då Kristofer skulle jobba där. Vi var således ensamma på dagarna och då passade vi på att exempelvis gå på Ikea (som låg precis bredvid hotellet) samt så hälsade vi såklart på Kristofer där det var ansiktsmålning och gratis korv med bröd. ;)

Lördagskvällen spenderade vi på Heron City där vi åt middag på Amazon, en restaurang med djungeltema och detta var en av helgens höjdpunkter enligt Tyra (de andra var ansiktsmålningen och glassen hon fick).

Nu känns det dock skönt att vara hemma, en av tjusningarna med att åka bort. 










Modig sprang fram till Tyra så fort hon hoppat ur bilen och sen hängde de ihop tills läggdags... <3


Allmänt, Resor | |
Upp