Hästar

Alltså, det är så häftigt med unghästar. De lär sig så snabbt och nästan varje pass känner man framsteg. I vilket fall är det så med Bobbo (haha, råkade skriva Bobby nyss men ändrade snabbt som tusan).

Satt igår kväll och kollade tillbaka på min Insta och såg där att vi red våran första träning tillsammans för 17 veckor sen. Drygt fyra månader sen. Sen tävlingsdebuterade vi tillsammans för 15 veckor sen, vilket gick helt ok (förutom att han stod på bakbenen i andra klassen). 

Idag red vi igenom dressyrprogrammet LA:4 och han kändes så stark, lydig och duktig! Stolt över honom hur han presterar, pass efter pass. Alla pass är inte tipptopp men de allra flesta. Fortsatte efter programmet att öka och minska honom och han var så fin! Fortsätter han utvecklas såhär...


Det känns också roligt att Tyras intresse verkar hålla i sig. Ridlekis igår och hon hade valt den största hästen. Lite pirrig var hon innan men strålande glad i slutet av passet. Trodde ett tag att hon skulle ångra sig gällande den tävling hon anmält sig till på lördag (klubbtävling, Ryttarmärke 1) men hon känns superladdad. 

Igår hjälpte jag även två tjejer på deras ponnyer och jag kände att det är så kul att ha så mycket hästar i mitt liv! <3

Mysan fick äran att bli vald som tävlingsponny. <3

Nu ska jag bara få de andra två i familjen att fastna för den underbara ridsporten... ;)

Allmänt, Hästar | |
Upp