Sommar och längtan

Två inlägg denna sommar och det är många veckor kvar på semestern. Kanske att bloggen börjar få ett liv igen? 

Jag sitter just nu i en stol på svärisarnas balkong. Har nyss druckit en kopp kaffe och har en bok i knät. Barnen är för tillfället nöjda och allt känns faktiskt ganska bra. Det är dock svårt att slå bort tankarna på huset. Längtar så otroligt mycket efter att få färdigt och att få flytta hem igen. Längtar till och med efter att få städa, packa upp alla kartonger, putsa fönster och tvätta. Vill pyssla ute, plantera blommor och städa altanen. Denna sommar har inte följt mina vanliga "sommarlovsrutiner" så allt känns lite uppochner. Men det är ok för jag tror verkligen att det kommer bli toppenbra efter renoveringen. Kanske/förmodligen inflytt nästa vecka.

Annars är det just nu ganska lata dagar. Jag googlar inredning, framförallt stolar. Är i stallet. Läser lite. Aningen vaccum-känsla, men allt är ok!

(null)
Varit på MT-cup i Våmhus.

(null)

(null)
Hängt i stallet där denna lilla goding finns. Och min egna goding också, såklart.

(null)

(null)

(null)
Barnen har hälsat på igelkotten, haft vattenkrig, hoppat studsmatta och lekt.

(null)

(null)
Nya dörrar på plats i huset (oj, vilken skillnad det blev!). Kakel på plats. Måndag kommer klinkers på plats i hallen och kaklet blir fogat. Fläktkåpan ska bli svart, frågan är om jag kan sprejmåla den eller om jag måste lämna in den?

(null)

(null)
Bokläsning...

(null)

(null)
Två stolmodeller som troligtvis kommer få flytta in hos oss.

(null)

(null)

(null)
Det känns som att sommaren inte riktigt börjat än... Håller tummarna för en något varmare resterande sommar.

(null)
Sist, men inte minst, har jag varit på möhippa för världens bästa Emma. Ser såååå mycket fram emot att få gå på bröllop i sommar. <3

Allmänt, Hästar, Inredning, Shopping | |
Upp