Vi bor hemma igen!

Som man säger: Borta bra men hemma bäst! Nu har vi bott hemma i lite mer än en vecka. Äntligen börjar vi komma iordning och det känns sååå skönt!

Det hela började med att komma hem till ett lite smått kaotiskt hus. Vid entrén möttes man av vissnade växter, byggspån och brädor. Inne låg byggpappen på golven och dammet låg tjockt överallt. Blev erbjuden städfirma av byggaren men tackade nej då vi skulle måla och fixa innan allt var klart. Så, det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.

Jag började med att måla alla väggar. Två gånger givetvis. Samtidigt fixades det med golv i hallen, el och spackling. Och samtidigt två barn mitt i allt då Kristofer jobbade. Det gick dock bra och det stod inte på förrän allt började bli färdigt. Då var det bara att börja städa. Bort med byggpapp och skräp och sen torka, torka, torka. Dammsuga, dammsuga, dammsuga. Och sen torka lite till.

Efter städning var det uppackning. Hjälp, vad mycket grejer man har i ett kök! Har inte koll på hur många kartonger det var, men det var mååånga. Då hade jag ändå gjort en ordentlig utrensning när jag packade ner allt. Tillslut stod då äntligen köket "klart". Fortfarande lite el och småfix kvar men ändå i stort sett färdigt.

Sen har jag försökt att komma iordning med alla andra utrymmen. Altanen som varit "soptipp". Entrén där alla vissna blommor var. Tvättkorgarna var överfulla, fönstren skitiga och alla alla rum i huset, allt kräver emoijin med apan med händerna för ögonen... 🙈

NU känns det dock som att jag "kommit runt". Tvättkorgarna har väl fyllt på igen och jag har liiite målning och något skitigt fönster kvar. Men ändå, nu känns det som att semestern kan börja! Finväder är tydligen på ingång också så nu börjar det kännas bra. Köket blev också såååå fint. Visar bilder sen när alla detaljer är på plats.

Nu, SEMESTER!

(null)
När grannen är så snäll och kommer med macka och kaffe sent en kväll när man är i huset och jobbar. ❤️

(null)

(null)
Altanen före. Minus alla kartonger som packats upp och minus allt skräp från bygget.

(null)

(null)
Altanen efter. Så skönt att kunna sitta där igen och att slippa se allt stök genom vardagsrumsfönstret.

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)
På framsidan har det också fixats och allt visset har bytts ut mot fina blommor. Så nu kan man sitta även där!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Har hunnit gjort liiite annat också. En kväll i Orsa med bästa kompisarna var ett välkommet avbrott. ❤️

(null)

(null)

(null)
Sneakpeak inifrån huset. Stolarna är nya och är från Mio. Golvet i hallen älskar jag! Och köket har bara några små detaljer kvar, sen så!

(null)

(null)
Idag började dagen med att Tyra bjöd på frukost och nu är det riktigt varmt! Ska fylla våran lilla plastpool på baksidan, kanske till och med jag tar ett dopp!
Allmänt | |
Upp