Nja...

Antar att alla dagar inte alltid är bra dagar. Har haft så många bra dagar på sistone och det hade såklart varit toppen om alla dagar var så. Men idag var ingen bra dag. 

Tror att mitt största misstag var att jag planerat en del fix hemma. Tyra fick vara hemma från dagis idag och vi skulle göra fint i hennes rum; storstäda, rensa ut leksaker till Adrian, rensa ur hennes garderob och julpynta. Planen var även att förhoppningsvis hinna med mer julfix i resten av huset. Det blev dock lite krångligt när lille A hade en riktig mammig/magknips/jobbig (?) dag. Han har ju varit så okomplicerad innan så det var lite ovant att han bara var nöjd i min famn, inte hade några längre sovpass alls och faktiskt var ledsen en del. Plutten. Sedan skulle jag försöka hålla den stora på bra humör mitt i det här vilket inte gick så bra... Kändes inte riktigt att jag räckte till idag.

Nu känns allt hur som helst mycket bättre. Har kommit fram till att jag får backa ett steg, allt fungerar så mycket bättre när jag hela tiden har utgångspunkten att lille A bestämmer. Sedan planerar jag efter det. Så måste det vara. Har han en mammig dag så måste han få ha det. Då får resten vänta. Nu slets jag mellan att hinna med det jag planerat och att ta hand om A och även T såklart. Sen får jag göra det bästa jag kan med stora tjejen sådana här dagar och hoppas att det räcker.

Hann, till slut, klart med Tyras rum. Blev lättare när pappan kom hem. Garderobsrensnigen får dock vänta och lite mer julpynt får (eventuellt) komma upp imorgon. Då är ju pappan hemma (i vilket fall halva dagen) så det borde funka. Hoppas och tror på en bättre dag i morgon! 

Kan även glädjas åt hur min vecka sett ut innan idag. Haft flera fina vänner på besök, har fikat på Kaffestugan med en vän, lille A har haft supergosiga stunder och sovit bra på nätterna, har hunnit med den stora tjejen, hemmet, bakat, haft långprommis i solen mm mm. Sedan tyvärr även några tråkigheter/dryga besked. De bra dagarna trängde jag bort detta men antar att det också påverkade idag då resten inte var lika bra...

Men, ny dag, nya tag. I morgon är vi tillbaka i positivt mode!




Allmänt | |
Upp