Kaos!

Jag vet inte riktigt exakt när under dagen som det började spåra ur men sant är att resultatet efter dagen kan summeras kaos.

Dagen började lugnt med Tyra på dagis. Adrian brukar för det mesta sova en stund på fm men idag blev det inte så. Hur som helst så har dagen därefter bestått av hämtning på dagis, pannkaksstekning, lunch med mat utspritt lite överallt, läggning av litet barn, barnvakt under tiden då jag och Tyra uträttat ärenden på stan, hem till barngrind som gått sönder, middagslagning (till största delen utan barnvakt), middag med mat utspritt lite överallt, sambo som kommer hem efter storhandling och trampar i en stor klick hundskit som av någon anledning hamnat på vår trapp (nej, vi har ingen hund), Tyra med kompis som lyckas slå en lampa i golvet, bad av litet barn, gröt till litet barn, kvällsmacka till stort barn, tandborstning och nu sover de små liven efter nattning.

Ligger här och bloggar för jag kan erkänna att jag inte är jättesugen på att gå ner till det totala kaos som väntar... Är mer sugen på att sätta mig i soffan med en skål ostbågar, ett glas vin och något extremt lättillgängligt på tvn än att ta tag i röran. Kanske hinner med båda...

Vet inte varför men denna bild hade jag tagit i tisdags. Då var hemmet tipptopp.

Den här tog jag i morse för att visa de superfina speglarna som jag fått. Då var resten av hemmet fortfarande i ganska ok skick.


Här satt vi i soffan och myste och blundade för hur det såg ut runt omkring oss.

Men vet ni vad? Jag har haft en jädrigt mysig dag! 

Nu får man snällt sitta utanför provhytten och vänta tills man får se vad som passar, eller inte, på stora tjejen.

Avslutar inlägget med en tillbakablick från veckan. Pärlan har skött sig fantastiskt bra denna vecka! Såååå fin han var igår! 



Och en blick framåt för på lördag är det loppis i Färnäs och jag är med och säljer. Barnprylar, kläder och diverse krimskrams kommer finnas vid mitt bord.


Klockan 10-14 är det som gäller.

Nu, dags att hälla upp ett glas vin och börja röja! ;)

Allmänt, Hästar, Inredning | |
Upp