Dressyrtävling

Igår var jag i Vansbro och tävlade med hästen. Första regionala LA:n för våran del och därmed första gången vi red LA:3.

Han kändes fin på framridningen och jag hade en fin känsla på honom när vi red in i ridhuset. Bara det att han blev väldigt spänd när han kom in där, tittade på domaren och i programmet stannade han faktiskt vid ett tillfälle för att titta på någon "farlig" dörr. Detta gjorde såklart att jag hade lite svårt att sätta det tryck i honom som jag hade önskat. Men, han gjorde ändå det mesta som han skulle, utan större missar. När vi kom ut var jag dock lite besviken över att jag tappat känslan som vi hade på framridningen.

Jag tänker på honom som i första hand en hopphäst. Därför förväntar jag mig aldrig några bra poäng, de blir en bonus då jag inte vet om han räcker till i konkurrensen bland dressyrhästarna. Så jag blev riktigt glad när det visade sig att trots spändheten så lyckades vi skrapa ihop drygt 64% och en andraplacering. Kul! Måste kanske börja se honom som dressyrhäst också...

Är lite extra glad över kommentaren som vi fick också där det stod "du rider mjukt och han ser ut att lita på dig även om han är lite spänd". Tyckte att det var fint! <3



Allmänt, Hästar | |
Upp