Tung helg

Några inlägg tillbaka skrev jag om den sköna känslan när man hunnit med allt man ska, när man är på G och tar tag i saker.

Känslan när man inte hinner, inte orkar och när allt hopar sig är inte lika angenäm. Sjukt barn, sömnbrist, stressade föräldrar, för mycket på jobbet osv är ingen drömsituation. Värst är känslan när man inte orkar, känner mig verkligen kass när sömnbrist råder.

Men, bara att bryta ihop, bita ihop och komma igen. Tack o lov har sömnen varit ok ett par nätter och idag är jag hemma och vabbar och ser en liten förbättring hos Mini. Så ska tänka positivt och förväntar mig att "good things will happen"! ;)

Ta hand om Mini, fixa lite hemma, jobba lite hemifrån och en tur till stallet väntar idag.

Apropå stallet så har jag fått klartecken från "en mycket nöjd veterinär" att så smått börja sätta igång Bobbo! Två 5-minuters promenader om dagen ska vi börja med för att såsmåningom öka. Målet är också att få ut honom i halthage. Han har skött sig skapligt bra faktiskt under våra promenader. Men tycker väl kanske inte att han rör sig så jättebra när han tar ut stegen i skritten. De korta stegen är dock ok... Han är ju ovan att röra sig och har även kraftig muskelförtvining så hoppas att det blir bättre bara han kommer igång.

Har väl försökt gjort det bästa av situationen så har sett till att käkat lite god mat (bilden högst upp på en riktigt god men enkel förrätt), dekorerat pepparkakshus med Tyra mm...

Två som är bra på att slappna av och mysa! <3

Dessa två bilder är visserligen från förra helgen när vi hälsade på hos mamma. Hade inte haft något emot att bo i närheten av vatten. Är något speciellt med det...

Håll tummarna att min pärla fixar denna igångsättningsperiod nu! <3

Allmänt, Hästar | |
Upp