Positivt flow

En hästledig dag har jag haft och jag längtar redan efter att åka till stallet igen. 


En anledning till att jag tycker att det är så kul att vara i stallet är såklart att Bobbo hela tiden verkar bli bättre. Jag har fortfarande i bakhuvudet att möjligheten finns att det vänder, eller att vi når en gräns där det tar stopp. Men, som det ser ut just nu går det framåt och ingen är gladare över det än jag!

Häromdagen tömkörde jag och vilken skillnad mot när jag tömkörde senast (vilket var ett tag sen). I början var han något kortare i steget fram men när han blivit varm klev han i riktigt bra. Travade lite också och faktiskt tyckte jag att han rörde sig riktigt bra. Till och med bättre än vad jag minns att han kunde trava, haha! Jag har bilden i mitt huvud av honom som en liten hopphäst utan gång. Men såklart finns det lite som bubblar där under ytan, även om hans starkaste gångarter är (har varit) skritten och galoppen. 

I torsdags red jag ut en en lite längre runda och då han var ganska pigg travade vi på lite och han kändes jättefin. Klev i på ett sätt som han inte tidigare gjort sen vi började trava. 

Snart har ett år gått sedan olyckan. Det finns ingenting jag önskar mer än att han kommer tillbaka fullt ut. Hans allra starkaste sida har varit hans ridbarhet och inställning och jag önskar verkligen att jag får sitta och trimma på honom i framtiden. <3

Igår var det som sagt vilodag och idag blir det ett lugnare pass i skogen. 




Några bilder från min "lediga" dag som spenderades i Färnäs, mestadels. Den sista bilden är dock på en affisch som jag beställt som jag tänkt rama in. Fantastisk, eller hur?

Allmänt, Hästar | |
Upp