Hemma hos Pärlan

Snälla, låt det fortsätta såhär nu! Hoppade upp på Bobbo igår för att skritta ut en sväng och han var så glad. Han var pigg och travade några steg så fort jag kommit upp och jag älskar verkligen hans posivitet och framåtanda (även om han egentligen inte får göra så, man ska stå stilla och gå lugnt iväg när man suttit upp).


Tycker även att muskeln kommer mer och mer och att han går bättre och bättre. Han var något stel i början igår men när han blivit varm och jobbat lite i form så blir han så fin! Han är så framåt att det lätt blir lite tramp här och där, blir han bra så kommer piaff vara hans paradgren, haha.

Självklart hade jag en present med mig hem från Falsterbo. Ett tunt svettäcke från Horseware, perfekt för transporten då tjockare täcken inte funkar där på Bobbo. Han har även en ny grimma men den köpte jag för 99kr på Granngården, från Hansbo tror jag den var. Bra pris för en riktigt fin grimma.


Allmänt, Hästar | |
Upp