Går på känsla

Som jag nämnt tidigare har jag varit lite nojig angående Bobbo nu när allt gått så bra och vi ska öka på träningen. Faktiskt har jag tyckt att han varit lite snubblig (något han inte brukar vara) och då blir jag ju genast orolig. 


Därför har vi tagit det lite lugnare i slutet på förra veckan och över helgen. Motionerat varannan dag och även lagt in en promenad för hand. Som jag skrivit tidigare så går jag mycket på känsla nu.

Igår kändes han dock som vanligt igen! Travade några få steg och han kändes så fin. Tror faktiskt att han har varit lite matt av värmen. Det kan även tänkas att stretchingen jag gjorde efter förra passet var skönt och bra för honom.

Apropå fin så hade vi fint sällskap med oss i skogen då Tyra på Fiffi följde med. 

Nästa pass är tänkt att vi ska skritta bommar, något som enligt planen ska vara ett återkommande inslag framöver.

Allmänt, Hästar | |
Upp