Gamla meriter

Strömsholmstävlingarna pågår för fullt just nu. Hade varit kul att åka dit och kolla men det får bli ett annat år. Falsterbo kommer dock att besökas i år och det ser jag verkligen fram emot! Brukar verkligen krylla av fina hästar där. 


Kan passa på att berätta att jag faktiskt tävlat på Strömsholmstävlingarna en gång i tiden (nu lät jag sådär jättegammal men det var faktiskt nästan 20 år sen!). Red junior-SM på Totte där. Hade väl inget att hämta direkt mot alla proffsen och det var mitt första mästerskap, men det var kul att vara med! Och så fin som han kändes på framridningen, dag 2, hade jag aldrig känt honom tidigare. Fina minnen! <3


Ska börja spela lite på lotto eller trav eller något, tror jag. Tänk en inkomst på någon miljon eller så, då kanske man har råd och möjlighet att köpa en häst med kapacitet för de stora klasserna. Det är ju en gammal dröm jag har, att åter komma upp i klasserna på någon fin häst som jag får tag i... De växer ju dock inte på träd och de som finns brukar ha dyyyyra prislappar (såg t ex ett föl som gick för 150 000 euro på en fölauktion nyligen, my god!!).


Totte, till höger, lycklig pensionär. 30 år gammal i år! Vi tävlade upp till St Georges med placering. Red ett JSM och ett YRSM tillsammans. <3

Med Mirre var jag uttagen i spetsgruppen, dressyr, Dalarna. Vi tävlade upp till msv men tyvärr hade hade svårt i galoppen, ffa med bytena.

Wadesch hade jag i drygt ett år. På den tiden tävlade vi upp oss till MsvC med placering. Kvalade till MsvB.

Och lilla Bobbo. Tävlat upp till MsvC med vinst...

Allmänt, Hästar | |
Upp