Midsommar och hästar

Då var midsommar över för detta år. Har haft en riktigt bra midsommar där midsommarafton firades ett stenkast från hästarna och midsommardagen med min sambos stora, härliga släkt.


Förutom firande har jag såklart hunnit med några vändor till stallet också. Mockning och promenad skedde i midsommarklänningen i fredags. I lördags skrittade jag ut på Bobbo och han var så pigg och glad. Ibland klarar han knappt av att skritta då utan han trampar fram. Igår fick jag hjälp av Tyra som skrittade på Bobbo. 

Berättade ju i ett tidigare inlägg om varför jag köpte Bobbo och ytterligare en orsak var såklart att jag hade en tanke att Tyra kunde ta över honom efter att jag lärt honom allt jag kan. Hade tom tänkt att jag skulle hoppa på honom lite, han hade ju verkligen blivit en perfekt allround/childrens-häst. 

Än har vi ju dock inte gett upp. Även om några veterinärer inte tror att han kommer bli fullt återställd igen så finns det andra som menar att man måste ge det mer tid och att det finns hästar som blivit friskförklarade efter 1,5 år. Så vi tränar på! 

Hoppas att ni alla har haft en härlig midsommarhelg! <3


Allmänt, Hästar | |
Upp