Trädgårdsfix

Just nu är jag så glad att vi bor där vi bor och att vi bara har en liiiiten trädgård. Jag tycker att det är kul att fixa i trädgården, gräva i landen och plantera blommor. Men att lägga en eller ett par dagars jobb och så är det fint sen är alldeles lagom för mig. ;)


Häromdagen städade jag på altanen som vintertid fungerar som förråd men på sommaren fungerar som just altan. Matbord och "lounge-del". Och igår åkte vi till Stackmora handelsträdgård för det årliga inköpet av sommarblommor. 

Resten av dagen spenderades med plantering och sådd och nu känner jag mig ganska nöjd med resultatet. Kryddor, sallad, sockerärtor och smultron blir det i pallkragarna. Sen får man fin sommarkänsla med alla blommor. Tipptopp!




Rosorna klarade tyvärr inte vintern så bra. Klippte ner dem och ger dem nu en sista chans att komma igen. 

Många sittplatser! Den gröna bänken har inte stått där förut men passar perfekt om man vill få lite kvällssol. Från den har man även uppsikt mot en lekplats lite längre bort, perfa när man har en tvååring. (Har faktiskt ytterligare en sittgrupp på baksidan men alla har sin funktion och jag gillar det.)


Har ytterligare några projekt kvar. Men det blir när andan faller på. Hela vårt hus är lite som förr i tiden. En sak i taget och det tar gärna lite tid innan det blir färdigt. Ingen totalrenovering här inte. ;)

Om ni orkat läsa ända hit har jag ett litet önskemål. Berätta gärna vilken typ av inlägg som ni gillar mest! Kommentera eller klicka bara på hjärtat på de inlägg som ni gillar. Det är ju sån salig blandning här med hästar, resor, inredning, trädgård mm. Vad gillar ni att läsa om?

Allmänt, Inredning | |
Upp