Hästar!

Då Kristofer skulle åka till Sthlm idag på förmiddagen så passade jag på att åka till stallet nu på morgonen. Skönt att få allting klart där i lugn och ro utan att samtidigt behöva jaga en tvååring. ;) Nu kunde barnen stanna hemma och jag kunde ge Bobbo lite extra omtanke.


Tog en promenad i skogen och borstade lite på honom också. Bra start på morgonen!

Gårdagen blev ju också lite av en stalldag då jag och Tyra tog en ridtur tillsammans. Tänk att hon är så pass stor att vi kan göra det! Jag red fyraåriga Targa och Tyra red guldponnyn Fiffi. Min ridning var kanske inte den bästa igår men fick ändå till några riktigt härliga steg i både trav och galopp. Hon rör sig riktigt bra, kommer bli toppen med mer styrka och då vi hittat varandras signaler. Tyra var riktigt nöjd med sitt ridpass, hon frågade redan imorse igen när hon kunde få rida igen.<3

Häromdagen red jag även Matcho. Ytterligare en häst som jag rider emellanåt och som också har bra kapacitet. Kul att jag får rida, trots att jag inte har någon egen (som jag kan rida på).




Bobbo, min stjärna!

Targa B. Här med ägarinnan på ryggen.

Allmänt, Hästar | |
Upp