Hästuppdatering

Hej på er! Eftersom ni fortfarande är ett gäng som kikar in här varje dag så kan jag försöka att slänga in ett inlägg då och då. :)


Uppdatering Bobbo: 
För ett par veckor sedan hade vi ett bakslag då Bobbo blev halt igen. Förmodligen efter väl mycket bus i hagen. Han kändes fantastiskt fin för tre veckor sen och jag tror att han kände det själv för det var race i hagen varje dag. Och en dag var han då halt. Efter 1,5 vecka i halthage fick han dock gå ut i vanlig hage igen och nu har jag ridit och promenerat några pass och han känns ok igen. Lite stel kanske, men ohalt. Så nu fortsätter vi så får vi se var vi hamnar.



Har också ridit andra hästar. Tävlade till och med på Matcho på hemmatävlingarna men det gick ju åt skogen, haha! Första klassen hade vi kunnat få ett skapligt resultat med oss, om det inte vore så att jag ridit fel två gånger. Brukar aldrig rida fel så vet inte riktigt vad det berodde på. Hjärnsläpp förmodligen. Andra klassen var vi inte redo för vilket jag redan visste. Anmälde dock för att kunna delta i laget och hoppades väl på att vi skulle orka hålla ihop det skapligt ändå. Men det gjorde vi inte. Var ok fram till galoppen men sen tog vi slut, både jag och hästen. Trots urdåliga poäng så var det ändå kul att komma ut lite! Drömmer dock om en pampig dressyrhäst att entra banorna med! Denna gång var vi enda ekipaget med hoppsadel på, haha! Inget ont om det alls, det är ju en hopphäst som verkligen försökte att entra dressyrbanan med stil. Men som den dressyrryttare jag är drömmer jag såklart dressyrdrömmar. 

Har också ridit Targa några gånger och hon är så fin! Tror jag snor henne och gör om henne till dressyrhäst. Hon är ju också hopphäst. ;)

Jag har ju dock en egen häst som jag såklart hoppas kunna komma igång med. Det känns verkligen segt att inte kunna träna eller tävla på honom. Men om vi har tur så kommer vi dit, någon gång...

Så, det var hästuppdateringen. Nästa inlägg får bli en utan hästar. ;)

Allmänt, Hästar | |
Upp