Göranträningen

Hej! Lovade ju att kika in här och berätta om hur det gick på träningen med Bobbo. Bättre sent än aldrig. ;)

Från att ha känts riktigt fin kändes han dagen innan inte riktigt som vanligt. Var i valet och kvalet om jag skulle åka eller inte men bestämde mig till slut för att ändå åka och hoppa av om det inte kändes bra. Något jag dock inte behövde.

Det blev ett ganska lugnt men bra träningspass. Han kändes mjuk och fin men hade kanske inte samma spänst som tidigare. Avslutade lite tidigare men fick ändå med mig lite hopp genom att Göran tyckte att vi skulle fortsätta träna på samt att han tyckte att Bobbo överlag rörde sig normalt. Det var egentligen bara i en rörelse som han kunde se rörelsestörningen. 

Efter träningen blev det en skrittdag och sen uteritt och då kändes han i princip som vanligt igen. Därefter följde ett pass med en provridning. Jag hade behövt någon som kan hjälpa mig emellanåt, om jag ska bort och så... 

Jag red en stund först och då kändes han ok. Under provridningen såg han riktigt fin ut (var jättekul att se honom från backen!), men i galoppen blev han busig och bockade av ryttaren. Skämdes lite över honom där... Allt gick dock bra och det kommer bli en till provridning. :)

Dagen därpå red jag ut och han kändes först så fin. Rak, jämn, positiv och framåt. Dock hände något strax innan vi skulle avsluta då han helt plötsligt kändes ojämn.

Min teori är att han ännu inte är 100 stabil i bogen och att han nu gått på lite hårdare vilket påverkat detta. Därför får han nu några vilodagar följt av några skrittdagar. Sen hoppas jag att vi återigen är på banan igen. 

Han känns sååå fin emellanåt och det lilla jag fick se under provridningen var ju bara guld! Han var finare än vad jag trodde. ;) Så nu MÅSTE han komma tillbaka 100%!

(null)

Allmänt, Hästar | |
Upp