Grönklitt

Vilka härliga dagar! Klarblå himmel, sol, ledighet och tid att spendera med familjen. Älskar det.

Idag var nog bästa dagen hitintills på påsklovet. Så länge som vi har pratat om att vi måste åka slalom med barnen, då framförallt med Tyra. Idag blev det äntligen av och vilken dag vi fick! 

Kristofer, utan skidor, hängde mest med Adrian som även han fick testa på att åka lite. Han är ju bara tre år och har en bestämd vilja gällande det mesta, så att han fick på sig utrustningen utan minsta protest samt åkte uppför rullbandet och ner några gånger var ju fantastiskt! Han var så söt med sina små pjäxor och skidor och när han stod på rullbandet vinkade han glatt när vi åkte förbi i liften. 

Tyra, som stod på ett par slalomskidor för första gången, var också otroligt duktig. Knappliften var inga problem. Sen ner för barnbacken några gånger för att lära sig bromsa och svänga. Vidare upp i sittliften följt av ett par åk i Blåbärsbacken, uppför i ankarliften och sen ner i Bananen, det tyckte jag var strongt med tanke på första gången på ett par skidor. Ett par mindre vurpor blev det men det var häftigt att se när vi kom tilllbaka till barnbacken hur trygg och säker hon blev i den. Självklart hade vi även ett fikastopp i den fina toppstugan.

Efter en heldag i Grönklitt begav vi oss hem, i med käk och sen vidare till stallet för min del. Blev ett dressyrpass och jag tycker att han fortsätter att kännas starkare och vi ökar hela tiden på galoppmängden. Det känns lite overkligt att han är så pass igång. Jag märker också att han är mer igång i min ridning. Jag blir svettig och flåsig och att det är träning på fredag behövs verkligen, för min del.

På väg hem från stallet händer det ganska ofta att jag tänker att jag ska stanna bilen och ta ett kort. Man åker nämligen över en bro där det brukar vara väldigt vackra solnedgångar. Det händer dock aldrig att jag gör det men idag när jag åkte hem stannade en i bilen framför mitt på bron och gick ur och tog en bild. Komiskt.

(null)

(null)

(null)

(null)
Jag tror att hon i bilen framför fick en bättre bild än den jag tog genom rutan. ;)


Allmänt, Hästar, Resor | |
Upp