Ledighet

Då var julhelgen över. Hade en fin julafton och en lika fin juldag. 

Förutom julfirande har jag också hunnit med ett par ridpass på Bobbo. Han fick behandling av Ingebjörn (kiropraktor) i lördags och jag måste säga att det känns skillnad på honom. Dels så har han varit riktigt pigg, igår taktade han fram stundtals, flög ner i diket och passagade. Men han har också känts fin! Igår satt jag ner i traven på väg hem (red ut i skogen) och jag höll på att skumpa ur sadeln då han tog i så mycket! 

Har redan börjat, men ska också fortsätta, att sätta lite mera press på honom. Nu måste vi börja slipa på detaljer och få ännu mera tryck under hovarna. Det har ju funkat bra här vid jul, haha!

Några vilodagar kommer det bli över nyår, då vi drar till Malmö. Men i övrigt är planen att han ska hållas igång. Det känns som att rörelse är bra för honom. Han stelnar till lite när han vilar men känns desto finare när han går mer.

Idag blir det stallet först på kvällen. Kristofer jobbar idag så nu blir det först mys hemma med barnen, plus en del tvätt. Sen får vi se vad vi hittar på!

(null)
Fina kusiner på juldagen.

(null)
Julafton 2018.

(null)
Alltid så vackert vid älven när jag åker hem från stallet.

(null)
Nålar innan behandling.

(null)
Fina Bobbo på julafton i sin julklapp, toppentäcke från bästa Horseware.

(null)
Många fina julklappar blev det! Barnen var verkligen hur nöjda som helst över allt de fick i paketen. 
Allmänt, Hästar | |
Upp