Love ledighet

Det är så jädra skönt med sportlov! Kan inte sticka under stol med det. Det jag uppskattar mest med lovet är följande:

- Även om sovmornar inte är samma som "sova så länge du vill" så är det ändå skillnad på att gå upp kl. 7.30 och kunna äta frukost i lugn och ro jämfört med en klocka som ringer kl. 6.00 följt av allt som följer inför dagislämning och stress att hinna till jobbet i tid.

- Sakta men säkert känner jag att energin återvänder och trots en fullspäckad dag som idag med tvätt, matfix, bowling med barnen, dressyrlektion, ridning av två hästar mm så finns energi kvar på kvällen. Love it!

- All tid med barnen är verkligen GULD värd. Även om det är fullt upp att vara "ledig" med en 3-åring och en 8-åring med humörsvängningar så känner jag att jag bara vill vara mer och mer med dem och jag märker också hur de uppskattar och behöver detta. Jag med. Mina hjärtan! ❤❤

Jag gillar mitt jobb också men jag passar verkligen på att njuta av ledigheten!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Tips vid frusna fingrar! Har ni ett par roeckl-handskar så passar de utmärkt att ha under ett par vinterridvantar. 

(null)


Allmänt, Hästar | |
Upp